1:a april!!!!

Idag skulle man kanske slå till med en lämplig luring- men jag är ganska dålig på att komma på sånt! Jag har ett par gamla luringar jag brukar köra med, men de har nog gått varvet runt vid det här laget... Men jag blev "lurad" på ett veterinärbesök idag! "Vetten" var sjuk- den dag han ska friskförklara Mindra. På måndag blir det ett nytt försök, så jag hoppas verkligen att det blir av då. Det är alltid lite pirrigt innan ett hjärtintyg är klart. Tyvärr är det ett fel som många Cavalierer får och det är viktigt att se upp och inte föra sånt vidare. I Sverige finns det ett avelsråd som håller koll på all uppfödning, men så är det inte i alla länder. Det var ju ett TV-program om avel häromkvällen som bl.a hade med Cavalieren som ett exempel på hårdavlad sort. Det var visst Engelska uppfödare det handlade om, men vi köper ju hundar från det landet. Mindra har en engelsk pappa, men från en seriös uppfödare! Har inte sett programmet än, men får låna en inpelning av Helena. Tack för det erbjudandet- fast jag blir säkert illa berörd av filmen.
-Men morgonen har börjat med en kaffekopp hos Helena med tillhörande långpromenad på 1,5 timme/ Rövelrundan! Solen sken och mina fräknar fick ny näring! Lucia mår fint och är pigg o glad, men hungrig! Tror det är ynglen som suger i sig maten! Efter en lätt lunch och lite planerigsjobb är det nu dax för ett hembesök! Så Tjingeling!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0