En triumfens dag!

Idag firar jag viljans seger över kroppen- jag har äntligen sprängt målsnöret och 10-kilosgränsen i min viktminsking!
Jag ska åka till Israel om en dryg vecka och insåg att vi skulle ta med baddräkt för att bada i Genesarets sjö och flyta i Döda havet! Tack och lov gick den insikten in i januari och inte förra veckan!!!!
Samtidigt som jag firar med att inte äta tårta så känner jag att en förkylning håller på att bryta ut- inte så kul, för jag jobbar i helgen och behöver vara klar i huvudet!
Lucia haltar lite än- men verkar inte ha direkt ont! Men några långa promenader blir det inte för henne....
Elsa äter sin magmedicin: Flagyl, och äter allergifoder/ det är bara en vecka kvar på kuren och jag tycker inte det verkar ha tagit så bra= Bekymmer! Hoppas det ger sig med det magonda- hon är så glad och pigg för övrigt!
Mindra är som vanligt en yrhätta och sprallig hela tiden. En evig valp!?
Hoppas hon sköter sig den 17 maj så att någon vill visa henne i ringen! Jag måste lita till andra goda krafter och tänker få skicka henne med Annika från Haparanda när hon kommer förbi/ hon ska sova över här med sina två hundar som ska visas på samma utställning! Men det löser sig säkert/ Annika har visst en vän som inte har någon hund att visa i samma grupp som Mindra/ Goda vänner och snälla människor ska man vara rädd om!
Fick ett gulligt brev igår ifrån en som vill köpa valp! -Var inte orolig; jag har inte glömt bort dig!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Karin!

Såå duktig du varit med din viktminskning!!

Hoppas att Elsa blir bättre,håller tummarna!!



Kram / Helena

2009-04-17 @ 13:27:13
URL: http://helenani.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0