Utställningsdax!

Så där ja, nu har vi (läs:Erik) anmält Mindra på alla utställningar vi hittat norr om Sundsvall!
SCKSs utställning i Piteå den 6 juli fanns inte uppe för anmälan- så den återstår!
Detta innebär 7 utställningsdagar under sommaren- i Sverige! Att anmäla sig till Finland måste jag nog be Kerstin om hjälp med. Och det gör jag förstås inte innan vi har Mindras pass i handen.
Från början var utställningar en fasa för mig! Jag kände mig minst sagt obekväm i ringen och uttråkad utanför!
-Men ska man hålla på med hundar och uppfödning är det ett måste med utställningar!!!
Nu har jag kommit över den värsta tröskeln och börjar trivas i "rampljuset". Man får se och lära av dem som varit med länge- och låstas att man kan! För det allra mesta är alla utställare bussiga och hjälpsamma/ trots att vi på sätt och vis är konkurrenter om de finaste utmärkelsera! Men så finns det förstås de som tror att en utställning är på LIV eller DÖD... och de är så tävlingsinriktade att man knappt tror sina ögon eller öron.
Första stegen mot "karriären" är tagna- nu får vi hoppas att Mindra gör sitt bästa och att alla domare tycker att hon är lika underbar som jag tycker att hon är!

Kommentarer
Postat av: Annika

Halloj,



Samarbete lönar sig i längden!

Jag planerar att åka till Finland på utställning den 18 och 19 juli i Uleåborg.



Väntar på Eltons pass, det är honom jag ska visa där.



Kul om du oxå åker dit!? Annars kanske Mindra kan åka med mig? om inte du kan...

2009-04-13 @ 12:10:46
URL: http://www.2cavaliertikar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0