Var dag har nog av sina egna bekymmer!

Nu har veterinären fått ett välkommet bidrag i kassan och Elsa lever än!!!!
Efter grundlig genomgång och röntgen, bla. med kontrastvätska, kunde vi se att hon är troligtvis irriterad/inflamerad i mage och tarmar och med hjälp av medicin och en kur av specialkost så borde hon bli bra. Jag är tacksam att det inte var livmodernflammation eller cancer eller en tumör eller..... Hon hade hellerinte ätit något som fastnat i magen eller tarmarna heller. Elsa blev utnämd till dagens snällaste hund av personalen! Hon gjorde allt hon skulle utan protest- låg still som en sill på röntgenbordet 4 gånger!!!! Nu är vi båda ganska trötta! 
Dietmaten hon ska äta kommer nog att slimma ner henna lite; efter en koll på vågen såg vi att hon gärna får gå ner ett par kilo!
Själv har jag snart gått ner 10 kilo... vilket var mitt mål till påsk! Jag åker till Israel om tre veckor och då vill man ju inte ta med för mycket övervikt! Efter påsk ska jag ta och grunda med lite fusksol några gånger, mest för att det ska kännas bra att gå barbent!
- Nästa veterinärbesök blir på måndag då Mindra ska besiktas( måtte hon gå igenom utan anmärkning).
Men före det har jag en arbetshelg framför mig. Morgondagen går nog åt till förberedelser och ett diakonalt besök hos svärföräldrarna som börjar vara skruttiga så det räcker. Det är inte kul att bli gammal och sjuk!!!! Men en oundviklig väg vi alla måste gå, om vi får leva länge nog. Bäst att förbereda sig mentalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0