En ny trädgård växer fram......

Eftersom jobb och vattenbrist bl.a har fått oss att flytta hem i huset igen, så har vi startat upp ett projekt som växt allt-eftersom.
Det började med en rejält stor rabatt på ca 9 m´ som sedan blev en rabatt till på ca.6m´ som utökades med ett växthus där det blev ytterligare utgrävningar....
Idag har jag varit och köpt en planta Vindruvor att sätta i växthuset samt 2 äppelträd! Ett har jag redan planterat!!!! 
Så har jag märkt ut ytterligare en rabatt vid blivande uterummet.... det är ju lika bra att förbereda det nu när vi ändå har en jordhög!
Vi väntar nu på att få hem ett lass stenmjöl så att vi kan ge rabatterna en ogrässäker kant.
Då passar vi på att gräva bort gammalt grus och fyllnadsmassa från vår huvudentre´ så att stenmjölet får ligga där och så småningom bilda ett nytt underlag till en platt-lagd uppfart.... Lyckligtvis har vår snälle granne traktor med skopa så uppfarten kommer att gå som smort....
Nu gäller det bara att få växthuset på plats så att den lilla vindruvan kan få flytta in...och äppelträd nr.2 får hamna i jorden vid sidan om..... plintarna som ska hålla växthuset på plats är nere i sina hål.....
Alla hundarna följer arbetet med stort intresse... speciellt Elmer har visat sig vara en riktig trädgårdsmästare- eller var det grävare!? Han smakar på blommor och blad-  tom. rosorna har han varit i närkontakt med..... varje kväll måste han tvätta tassarna före sänggående....
Nu börjar Elsa visa tecken på att börja löpa så förhoppningsvis följer Lucia efter....
De kommer att få bo i vårt nya hundrum; dvs. i garaget, medan löpperioden pågår.
Vi har det så bra att garaget sitter ihop med huset och en dörr leder in i groventre´n som vi alltid nyttjar när vi går ut eller in. De bor avskilt och ändå mitt i....
Alla hundarna får vara där när jag jobbar så att de vänjer sig! Och de verkar trivas med den nya ordningen.....
Så räknar jag dagarna tills det går att få reda på om Mindra är dräktig....jag vacklar mellan hopp och missmod!
Jag kommer att kolla med ultraljud om det finns något att vara rädd om!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ohh såå spännande att få höra om Mindra ÄR dräktig !



Vi tror att våran Nala är dräktig...tiden får visa...men Nyfiken är man.



Håller tummarna för er!

Kramis.

2009-08-28 @ 09:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0