Nu är vi hemma i huset igen/ iallafall nästan!

I dag kom jag hem efter två veckors konfirmationsläger, tillammans med 35st. 15-åringar och 9 ledare....
Jag känner mig nöjd-trött-tom! En normal känsla efter ett konfa-läger!
Hundarna är så lyckliga över att "mamma" kommit hem igen.
De har bott med husse på stugan under tiden och levt livets glada dagar. 2000 m´inhängnad tomt vid havet och skogstomt till det!
Elmer har åkt båt och var inte det minsta rädd: nyfiket satte han upp nosen i vinden och bara njöt! Han är en vältränad sprinter och full av energi; leker mest med Lucia som är lika lekfull som en valp numer!
Vi väntar nu ivrigt på att Lucia ska börja löpa så att vi får göra ett nytt parningsförsök med Pumba.
Mindra fick ju åka till Ramsans kennel i Finland: en lång biltur på 91 mil. Husse for eftersom matte var på konfaläger just då! Mindra parades tre gånger med den vackre Simon.
Jag ska försöka få min Webbmaster Simon att lägga in stamtavla och bild på snyggingen. Han är en ruby så om det blir valpar kan det bli både svart o rött!
Jag tycker att Mindras spenar ser lite större och mer rosa ut- men det kan vara ett önsketänkande då hon bara gått två veckor. Om två veckor till kanske det börjar märkas lite mer om det är något.... vi hoppas och ber att det ska ha tagit, men det är ett lotteri!
Elsa är så lekfull och sprallig fast hon är 7,5 år. Denna sommar har hon verkligen blommat....Roligt med en pigg och frisk dam som fortfarande har leknerven i funktion. Tänkte att hon skulle vara en perfekt farmor till alla valpar vi hoppas på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan lilla frugan. Till Maaret i Lämpälä utanför Tammerfors i Finland var det exakt 80 mil enligt trippmätaren i bilen., dvs 160 mil tor.



Välkommen hem!

2009-08-16 @ 20:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0