Nu far pojkarna.....

Huset är fullt av väskor och flyttkartonger och förrådet är upp och ner.....
I morgon bitti skjutar jag jurist-kandiaten till flyget; Uppsala väntar och med det tuffa studier och trevligt universitetsliv!
Senare i veckan far den blivande sjukskötaren till Sundsvall med bilen packad till brädden.
Där blir det några knökiga veckor med tillfälliga boenden tills den nya "lägenheten" är färdigbyggd. Det är ca. en månads väntan på den, innan den stolte fadern får äran att transportera ner resten av bohaget..... eller iallafall lite mer grejer/ för hur mycket ryms på 14 m´ med sovloft!?
Inte mycket, eftersom det ryms en kökshörna och toalett på denna yta också.
Det blir kompakt living till att börja med i alla fall...
Det blir ganska tomt efter dem, men också ganska skönt eftersom det är mycket "före" runt unga män i 20-års åldern. Lite känns det som att få tillbaka sitt hus igen!
Nu är det bara den 18-åriga dottern kvar som går sista året på Gymnasiet. Sedan bär det nog iväg för henne också.... vart får vi väl se....
Själv satsar jag på mina hundar, min nya fina trädgård och till veckan även på mitt trevliga jobb!
Så ska jag också satsa lite tid och energi på mannen i mitt liv och vårt äktenskap..... det är lika knepigt att ha vuxna barn som småbarn i huset= inget privatliv att tala om!!!!!
Mina hundplaner är att fortsätta hoppas på valpar/ att Mindra är dräktig och att Lucia börjar löpa någon gång snart!!!!
Det är en inofficiell utställning snart, där jag tänker ställa Elmer som en övning.
Blir det inga valpar efter Mindra så kanske jag åker till Sundsvall och hälsar på sonen och ställer ut Elmer på söndagen= hans 6-månadersdag!
Så var det min nya fina trädgård, som tills nu bara har sett ut som en stor hundgård!
Nu har vi ett par stora öar till plantering samt ett litet fint växthus som jag köpt av en granne!
Äntligen börjar det likna en trädgård och det tycker även hundarna är mysigt!!!! Lite mer omväxlande att kuta runt i, än en stor platt gräsmatta- och lite kul att kunna lukta på blommorna också, alternativt smaka lite.....
På stugan har jag också stora planteringar och de/hundarna, har faktiskt inte grävt upp något för mig ännu...... så vi får se vad som händer framöver.... men lite spill får man räkna med.....

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej vännen,



Låter som att ni har fullt upp hos er !



Jag blir lite avis på dig som har sån fin trädgård...vi har inte ens börjar plantera ännu !!!

Garage bygget går sakta fram, men Jocke har fått ett ganska bra anbud hos en byggfirma...så vi hoppas att allt går i lås !



Ha de gott !//Annika.

2009-08-26 @ 08:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0