En alldeles vanlig dag....

Morgonen startar som vanligt med att jag blir överfallen av fem överyckliga hundar....som kommer in från "hundrummet", där de sover tillsammans under natten. Erik släpper ut dem när han kliver upp: runt 06-tiden! Minsta valpen går ut och gör morgonbehov- de andra tycker det är onödigt tidigt och väljer att sova med mig en timme till! Så vi har mystimme på morgonen....och det är mycket mysigare än att ha mysnätter/ vi har haft alla i sängen förr! Förutom att det blir trångt, mycket tvätt och alldeles för varmt, så störs nattsömnen för alla! Nu sover vi så gott- var och en på sin plats!
Vid 8-tiden blir det frukost och då äter ALLA med god aptit! Mindra väntar till alla har ätit, men när någon av de andra kommer för nära morrar hon lite varnande och så äter också hon....
Någon gång under förmiddagen går vi dagens långpromenad: har vi tur kommer Helena och Mira förbi och vi får trevligt sällskap, annars går vi ändå!
Dagen planeras utifrån mitt arbete, så om jag ska iväg på fm. så blir det annorlunda....
Börje har fått följa med på promenad ibland, då han omväxlande springer med de andra/ iallafall försöker.../ alterativt sitter innanför min jacka och tittar ut! Än ryms han, även om det blir tight!
Elmer har inga problem med att hänga med!
Det är bara jag och Börje som får lunch...så de andra brukar få en brödbit som tröst.
I eftermiddag ska vi åka på vaccinationsresa till Öjebyn; förutom Börje så är det dax för både Lucia och Mindra att fylla på....
Elmer och Elsa får vara hemma och para sig... Jag skojar!!!
Elsa löper, men väldigt svagt, så det har gått bra för Elmer! Vissa stunder har jag särat på dem, men det har aldrig varit "hett".....
Just nu sover hela gänget och jag hör spridda snarkningar i huset!
Mitt i allt sitter jag och jobbar; planerar en predikan till helgen och om en timme har jag ett samtal......
Jag har några samtal att ringa och några julfester kvar....sedan blir det en ganska lång ledighet; -Min första lediga jul på flera år! Barnen och barnbarnen kommer och firar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0