Gott slut på det gamla året och Gott Nytt År....

Nu är det snart slut.....på det gamla och ett nytt fräscht år ligger framför oss =-)
Jag vill verkligen önska er alla ett bra hundår...med många fina utmärkelser, om ni ställer ut era hundar....
Alla hundägare eller blivande önskar jag ett gott år i gemenskap med "bäste vännen".
Här i huset har det varit ganska intensivt ett längre tag; Alla barn och barnbarn har firat jul hemma och jag har passat på att fylla jämt! Detta skedde dagen före juafton och då var vi alla tretton till fotografen och tog en massa roliga kort!
I morgon ska vi till fotoaffären och se resultatet!!! Jag hoppas att det ska mynna ut i minst ett par stora förstoringar på väggen i matrummet....
Dessutom hoppas jag snart kunna lägga ut en del nya fina bilder på mina hundar, då jag fått mig en ny fin kamera...
Bara glädje har julen inneburit- men igår hände något tråkigt;
-Mindra och Börje busade och hade dragkamp om en leksak..då Mindra plötsligt skrek och hade sträckt sig i ena bakhasen... Hon hade så ont att hon flämtade, spärrade upp ögonen och bara ville gömma sig... jag var tvungen att ge henne en halv Alvedon (typiskt att magnecylen var slut just då) så att hon lugnade ner sig och kunde sova. Idag är hon lite bättre men jag har en veterinärtid i morgon för säkerhets skull!
Jag är mest rädd att att muskelfäste gått....men hoppas på en sträckning som går över på några dagar!
För övrigt är det bra med alla; Elsa har löpt färdigt så det är tillfälligt lugnt på den fronten.
Jag måste snart bestämma mig för vilken hane jag ska välja till Lucia, till i februari, då hon ska paras...jag har två jag vacklar mellan...båda lika fina men på olika avstånd från Piteå.
Elmer fortsätter att se lovande ut och är den mjukaste och goaste man kan tänka...helt oproblematisk och charmig! Erik får åka och ställa ut honom i Skellefteå i maj- jag jobbar då tyvärr! Det blir spännande!!!
Börje är en kavat och framåt kille...hoppas att han också ska utvecklas till ett fint exemplar! Han hävdar sig bra i flocken och härjar på med Elmer så att man inte vet vem man ska "skydda"....
Nu har vi snart en meter snö och hundarna vandrar efter varandra i ett snödike på vår baksida.... bara ryggarna syns...men roligt har de i snömassorna....

Kommentarer
Postat av: Helena

Hallå!

Men så otur med Mindra!

Hoppas att hon kryar på sig!



Önskar er åxå ett Gott nytt år!!



Kramar / Helena

2009-12-28 @ 21:38:43
URL: http://helenani.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej Karin,

Hoppas verkligen att Mindra blir bra i foten.



Jaha Elsa är avklarad, nu är det spännande att se när Mindra sätter igång...



Det här med val av avelshane till Lucia, så säger jag bara att :

Lyssna till ditt hjärta, (du kommer att välja rätt)



Gott slut på 2009 och ett 2010 med "många valpar" !



kram Annika.

2009-12-29 @ 10:33:14
Postat av: Veronica

Hej på er.

Vill önska er Gott slut & Gott nytt år.

(Hoppas allt är väl med Mindra.)

Kram på er ./ Flocken på Tallheds 24

2009-12-31 @ 17:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0