Elmer- nu kommer jag.......!

Ikväll straxt före 18 kliver jag på natt-tåget till Göteborg!
Imorgon mitt på dan är jag i Kungsbacka!
Äntligen ska jag få se valparna/ speciellt den jag tror jag redan fastnat för; ELMER!
Naturligtvis kan allt hända! Jag kan ändra mig! Jag väljer inte som jag tror just nu!
Men troligen går allt enligt planen.....
Idag har Helena och Mira gjort oss sällskap på en långpromenad, med mycket hund- och valp-prat!
Vi är båda mycket intresserade av att lära oss så mycket som möjligt av de som kan mer.....
och nu har jag fått förmånen att hälsa på en RIKTIG KENNEL!
Det ska bli sååå kul och jag ska verkligen ha alla öron och ögon uppspärrade så att jag kan se, höra och lära så mycket som möjligt!
Själv brukar jag kalla mig; Sveriges minsta och i särklass mest misslyckade kennel- än så länge;)
Mina hundar har inte fått valpar när jag planerat så.... hundarna är antingen lite för stora, för små, för tjocka, för smala osv. 
Men jag har jätteglada och gulliga hundar som, när tiden är inne, kommer att få fantastiska valpar, vara i perfekt skick till utställningar och dessutom har de ett fantastiskt bra temperament.
Drömmen om den PERFEKTA HUNDEN, bär vi kanske med oss och den finns säkert också..... men de allra flesta hundar är bra nog! Alla blir inte Champions!!!!
Drömmen är ändå att en gång få uppleva det; Att just min hund blir Champion! Och varför inte Elmer tex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0