Förberedelser....

Utställningshunden är tvättad och fönad- vacker som en dag....men en våg visar sig på ryggen!!!!
Detta blir en knepig sak att fixa till....
Så är det nästan färdigpackat och det mesta är ordnat....
Men jag har inte fått tag på Damen som lånar ut sitt hus till mig/ men hon kanske bara var ute tillfälligtvis!?
Jag har ju trott att jag måste åka till Vännäs i kväll, men det är ju ingen start på utställningen förrän på eftermiddagen... vilket jag borde ha kunnat räkna ut!
Nytt regställ är inköpt och ett stort paraply hittat i förrådet!
I kväll kommer två hundar som ska följa; Elton från Haparanda, som jag ställer ut, samt en liten tik från Boden, som bara åker med, för att ställas av någon annan, tills matte dyker upp....
Det är ett pusslande och trixande för att pusslet med ledigheret, familj och annat ska gå ihop!!!
Och jag har bara Mindra att ställa, så de andra får stanna hemma; tom lille Elmer lämnar jag hemma..... inte ensam förstås; den gode fadern i familjen tar ut en vav-dag (vård av valp-dag) vilket händer då och då..... (ibland har hans arbetsgivare lite svårt att förstå, men accepterar det ändå.....) dvs. Erik tar ut typ: en komp.dag....
Vad tror jag då om våra utsikter till meriteringar!?
Ärligt talat har jag inga förväntningar, utan ser detta som ett viktigt tillfälle att träna och ha kul!!!
Skulle vi få något mer än en ETTA/ rött band, så är det bonus!
Blått band eller sämre vore inte kul, och då blir detta Mindras sista utställningssommar.....
Nästa sommar är det Elmer som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0