Gällivare, here we come.....

Nu är vackerhunden tvättad och fönad.
Nu gäller det att packa ihop alla tillbehör; Utställningspapper, vaccinationsintyg, hundväskan, stolar, kaffekorgen och lite annat smått och gått....
Domaren heter Sara Nordin och det säger mig ingenting.... mer erfarna utställare vet "allt" om alla domare och väljer ofta att ställa ut eller avstå, beroende på vilken domare det är!
En del domare är kinkiga med just deras hunds svaghet och en annan domare bryr sig inte......
Jag har inte lärt mig det spelet och något inom mig vill inte lära sig sånt....inte om man kan slippa!?
Mindra har sina svagheter som jag väl känner till- men jag gör mitt bästa att visa henne så bra jag kan! Så det ska bli väldigt spännande att se hur det går! För hon har många fördelar också, som överväger......
Med på resan måste vi ta lille Elmer!
Vi törs inte lämna honom ensam med ungdomar, barbarn och två stora hundar.....inte för att de skulle vara dumma mot klimpen- men en liten valp kräver så mycket tillsyn och omsorg, så vi vill inte lägga på det ansvaret också.... dessutom har vi valpöronen som ska skötas väl!
Elmer har redan blivit bättre och finner sig riktigt bra i behandlingen.
En glädjande sak till är att han äter bättre igen! Jag har handmatat honom ett par dagar, 4 ggr./dag för att få igång aptiten igen. Kombinationen; ont i öronen-värme-inte vilja missa något, tror jag vi har lyckas övervinna nu.
Det ska bli så jätteroligt att träffa vännerna i Happaranda och andra man mest träfar på utställningar!!!
Jag längtar och i morgon bitti vid 7-tiden startar resan- Vi ses snart, alla vänner!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0