Arbetsdag

Idag har det varit en full arbetsdag och det var tur för hundarna att Aron är hemma, så de fick sin dagliga dos av luft och motion. Själv satt jag i planeringsmöte på församlingsgården och planerade både TG/tonårsgrupp och konfirmatiosträff mm.
Så fick jag göra en nödutryckning efter lunch och skjutsa Aron till stan. Men det var riktigt bra för då kunde jag utrtta lite förberedelsejobb/ som att handla påskägg till TG tex.
Före middag fick jag tid till egen promenad med hundarna och vi gick en dryg halvtimme i snömodden... för idag är det varmgrader. En flicka på en vacker ponny red förbi och det var spännande- men alla skötte sig= ingen skällde!
Lucia är som vanligt; glad och sprallig!
När maten kommer hoppar hon runt av glädje och har lite roliga ljud för sig.....och när maten serveras äter hon koncentrerat upp allt. Hon kastar inte i sig maten som Elsa gör- där går det fort!!!! Mindra äter som kräsna och petiga gör...sakta och tveksamt!
Kärt barn har många namn brukar man säga och Lucia är ett sådant: Lussan, Fjussan, Lusen, Lusitch och Lussebullen är de vanligaste. Märkligt nog lystrar hon till alla! Antagligen beror det på att hon är så klok!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0