Vårvinter; den femte årstiden!

Idag har vi halkat oss fram på nysnö som döljer blankis.... en livsfarlig övning för både folk och fä.
Fortfarande har vi gott om snö, men runt 0-gradigt och fläckvis riktigt soligt.
Nu är vinterns som bäst- och det är en lyx att få bo i norra Sverige just nu!
Lika underbart är det på sommaren då ljuset aldrig lämnar oss...varken natt eller dag!
I morse kom Mira och Helena och tog oss bokstavligen på sängen!
Jag hade varit upp och släppt ut hundarna på baksidan, ätit frukost och hunnit fundera på en morgonpromenad...men gick och la mig med jyckarna för en mys-stund.
Men med promenadsällskap på gång gick det fort att hoppa i kläderna. Ett trevligt sällskap betyder mycket när man måste ut på långa promenader varje dag. TACK Helena för att DU finns!
Så har jag duschat och tvättat den blivande modern; Lucia. Grått är en fin färg men inte på en hund som ska vara vit/brun.
Tycker att hon har fått en ökad aptit, men det kan vara ett önsketänkande!?
Just nu kommer hon och talar om att det borde vara matdax just nu.....Högljutt!!!!
Mindra hoppade däremot över halva frukosten- Kinkfian!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Karin!



Tack för dom fina orden i din blogg,dom värmer mig massor!!!



Kram / Helena

2009-03-31 @ 11:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0