Inga valpar efter Lucia denna gång!!!!!

Besvikelsen har lagt sig lite- sånt händer ibland och vi gör ett nytt parningsförsök om ett halvår ungefär!
Ett par som väntat på valpbesked kom förbi och ville boka valp! När de hörde att det inget blev sa de; -"Vi väntar på nästa kull!" Sånt är trösterikt attt höra....
Jag pratade med en av mina uppfödarkolleger och undrade vad som kan ha hänt/ Lucia uppvisade ju alla tecken på dräktighet från början!!!!
- "Men rymde hon inte en gång? En sån sak kan vara så stressande att de tappar valparna", sa hon.
Kanske det är en förklaring- men ingen tröst....
Nu hoppas jag på en valp iallafall- till mig själv! En hanvalp som förhoppningsvis ska bli far till många valpar i framtiden!
Nästa väntade och planerade kull är Mindras; hon löper i mitten av augusti och då drar vi till Finlands finaste hane! Så till jul bör vi ha leveransklara "Black an tan" med en otroligt intressant stamtavla!!!!!

Kommentarer
Postat av: Veronica o Liva

Hej Karin.

Så tråkigt . Förstår att du varit ledsen och besviken. Lucia är ju ung och så har vi lilla Mindra,jag tror nog det blir valpbom på tallheds 2010..

Kram /Veronica.

2009-05-11 @ 22:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0