Möte med en skogs-hare X 2

Tog med mig hundflickorna till stugan för att kombinera nytta med nöje.
Hade fyndat 2 st. stolar för 20:- styck som passar på verandan/ så när jag ändå kör ut dem passar vi på att ta vårens första promenad efter skogsvägarna....
Hundarna sprang först av sig lite på stugområdet innan vi tog vår skogspromenad.
De blev ändå ganska upphetsade av nya dofter och intryck!
Det finns ganska mycket vilt i området, så nosar och hjärna gick på högtryck!!!
Plötsligt, mitt på skogsvägen sitter det en skogs-hare, upprätt och förvånat tittande på oss! Vi blir lika förvånade, i någon bråkdel av en sekund.....sedan brakar det loss och det var tur att jag hade ett ordentligt tag i alla koppel!
Haren stack iväg och vilt skällande försökte hundarna följa efter/ själv kände jag mig som en bromskloss!
När hundarna börjat lugna ner sig och vi kom runt en sväng efter vägen, så sitter haren där igen!!!!
Den hade inte haft förstånd nog, att skutta in i skogen.....
Hundarna satte igång sin jakt igen; eller iallafall sitt försök till jakt!
Tur att jag redan har karpaltunnel-syndrom, annars hade jag säkert fått det! Men det var iallafall kul att se en hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0