Namnfrågor och annat....

Tänk så viktigt att skriva rätt namn, att kalla folk vid dess rätta namn, att inte glömma bort vad någon heter!
Jag har en speciell förmåga att minnas namn på barn och ungdomar; 35 konfirmander kan jag lära mig- men vad heter grannen nu igen? Jag har extremt svårt för vuxnas namn!
Det gör att det blir lite pinsamt ibland- för jag minns alla ansikten jag mött!!!
Jag minns också hundarnas namn- men inte alla hussarnas/mattarnas!
 Idag gjorde jag en ny bekantskap; Sven-Erik, som jag minns namnet på för att det var en mycket speciell människa. Kanske det är så jag fungerar lite oanalyserat; barn, ungdomar, djur och somliga människor är speciella....men trots det tycker jag att alla människor är lika viktiga! Jag måste träna upp min förmåga att minnas namn på vanligt vuxen-folk så att jag slipper skämmas och slipper såra någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0