Valpfeber!!!!

Så blir det valp ialla fall; en liten göteborgare..... som jag åker och hämtar om en dryg vecka!
Jag har inte sett honom än- men enligt ögonvitten är det en lovande kille med gener som tillför nytt blod här i norr.
Så fort det är klart med affären ska alla få veta vem och varifrån..... men jag lovar att visa upp honom i Sundsvall på utställningarna där!
Just nu brottas jag med namnfrågan! Vad ska världens finaste och gulligaste valp heta? Ett coolt gubbnamn , ett trendigt roligt namn eller något djupfilosofiskt!?
Erik brottas med resrutten! Billigaste och smidigaste vägen måste det bli/ en snabbis, eftersom det inte är semester ännu! Natt-tåget ner och flyget hem för valpens skull, verkar vara en bra lösning......
Så måste vi tänka till omkring andra praktiska saker- sovplatsen! uteplatsen! matordningen! hur vi gör för att de andra hundarna inte ska vara svartsjuka utan fort ta till sig lillen och många andra bestyr!
Vi brukar ju flytta ut på stugan rätt tidigt och där vid havet är jag lite orolig för rovfåglar som kan ta små valpar.
Jag har tänkt ut en fiffig valpsäker hage med ett partytält över. Rovfåglar slår ju sitt byte ovanifrån, så ett tak är bra!
Vi måste också kolla hur rymningssäkert det är runt staket och liknande; de stora hundarna tar sig inte igenom, men en liten valp kan ju ta sig igenom väldigt små hål......
Framför allt längtar vi efter att äntligen få hem vår guldklimp!

Kommentarer
Postat av: Erik

Namnet är givet. Han får heta ELMER.

2009-05-21 @ 11:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0