Vinterpromenaderna har startat!

Nu ligger snön som ett rent och fint täcke över ängarna....men det är troligtvis inte den stannande snön som lagt sig! Det har varit en så varm och fin höst att det inte är riktigt fruset i marken....och då brukar snön smälta bort! Men som hundägare trivs man med ren och torr snö! Rena och torra hundar kommer in och man slipper dusch och blöta pälsar. Men i helgen kom det ganska mycket 0-gradig kramsnö, vilket innebar att alla hundar fick stora snöbollar hängande i pälsen, så de knappt kunde gå gå. Då blev man tvungen att varmduscha dem så att snön skulle lossna....hellre i duschen än inne!
Här i Piteå ligger det snö på alla grenar och solen skiner! Det är nu man ska ta julkorten!
Just nu ligger alla hundar och sover i en soffa bakom min rygg- men när jag reser mig och går ner kommer alla att följa med! Eftersom jag har haft en tuff jobbarhelg, bevakar de mig lite extra idag! -Jag har väl inte tänkt att lämna dem idag också!? Det har ingen betydelse att den övriga familjen är hemma; "Mamma" ska vara hemma!
Det ska bli intresant att se hur de tar emot lillebror Börje som kommer till helgen! En utmaning för Mindra och Elmer som är mina små morsgrisar....
Men vi får troligtvis ett snabb-besök av Börje och valpsyskonen på torsdag när Annika ska besikta dem. 
De får låna vår hundhage i garaget och rasta lite innan den långa resan till Haparanda tar vid!
Det kan ju också vara bra för Börje tänker jag- han kommer ju att minnas besöket och känna sig hemma fort!
Vi längtar efter honom och tar emot honom med glädje.....

Kommentarer
Postat av: Annika

Ni är för gulliga !



Visst stannar vi till efter besöket hos vet,

håll tummarna för oss att ALLT går bra !



Kramis.

2009-11-09 @ 11:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0