Tack gode Gud för allemansrätten!

-5 och sol, gräset är frostigt och åkrar och ängar är fortfarande promenadvänliga....
Tänk att få bo i ett land där man får promenera övar andras ägor!
Visserligen inte under skördeperioder eller då man riskerar att trampa ner grödorna....
Men just nu, när marken är lite lagom frusen och man själv är lite lagom hängig av förkyning, så blir hundarna så bra motionerade av att springa av sig just där. Själv har jag promenerat ganska långsamt medan alla fyra hundarna har sprungt lösa och fria...
Under en lång tid har jag inte vågat släppa Mindra och Lucia, delvis för löp, ev dräktighet och deras förkärlek att sticka iväg för långt... men nu verkar det ha blivit bättre! Skönt för mig och säkert ännu skönare för dem...
Typiskt nog tog jag inte med kameran- igen!!!! Det har varit många fina tillfällen till fina bilder idag.
Imorgon gör vi ett nytt försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0