Elmer parfymerar sig kraftigt....

Dagens promenad över ängarna blev en doftande upplevelse, kan man säga... Visserligen kände jag att det luktade gödsel ganska kraftigt, men jag såg inget och släppte som vanligt Elmer och Elsa, så att de skulle få springa av sig lite.
Första ängen gick bra, men när vi vek av på traktorvägen hände det!
Innan jag hann koppla upp Elmer, stack han ut på nästa äng...Elsa hann jag koppla, tack o lov!
Jag såg hur Elmer rusade rut på ängen och tom gjorde en kullerbytta innan han kom tillbaka....som ruby, typ!!!! Bonden hade gödslat den ängen med flytande gödsel....som inte luktade milt....
Elmer försökte torka av sig det värsta på vägen hem. Med jämna mellanrum la han sig och drog kroppen efter marken...
Väl hemma igen var det bara en bit av ryggen och svansen som såg hyfsat rena ut, resten var rostfärgat....
Han var nybadad sen tidigare och var inte helt glad över ett nytt bad igen. Men det var av nöden tvunget, kan man säga. Det blir ett doftprov när han torkat, så får vi se om ett bad räcker!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0