Hundar på utflykt......

Medan jag och Elmer sitter och arbetar vid datorn en trappa upp i huset, är resten av hundarna ute på baksidan...som de brukar! Men nu har någon(?) öppnat eller inte stängt en grind ordentligt...och hundarna; Elsa, Lucia och Mindra upptäcker det jag missat... så de ger sig iväg på upptäcktsfärd i kvarteret!
Till all lycka kommer grannen Ingrid och hennes Ludde(också Cavalier) förbi och upptäcker tilltaget.
Eftersom alla i min "tjejliga" är lika kära i Ludde, följer de snällt med tillbaka och Ingrid kan stänga in dem.
Tack snälla Ingrid!!!! 
Samtidigt pågår det en debatt i Pitetidningen ang. lösspringande hundar.
På ett område i stan finns ett par schäfrar som attackerat mindre hundar vid flera tillfällen.
En liten hund bets ihjäl i början av veckan! Flera andra hundar har blivit bitna eller attackerade....
Det är ett stort ansvar att vara hundägare och naturligtvis ska man ha full kontroll...även jag!
Har man dessutom större hund eller den typ av hund som man vet kräver lite extra, så måste man vara ordentligt rustad som flockledare. En understimulerad och frustrerad hund kan vara en fara i vilket kvarter som helst!
Just nu sover mina hundar bredvid mig, men så fort jag reser mig upp är alla på språng.....det är dax för promenad på ängarna( bäst att passa på innan snön kommer). Idag ska jag försöka komma ihåg att ta med kameran och ta lite nya bilder....hösten gör sig så fint på bild!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Karin,



Jag vill bara önska er en trevlig helg !



Kram Annika.

2009-09-25 @ 21:29:43
Postat av: Mirja

Det är en mardröm det där med öppna grindar... Jag och övriga familjen var på semester i Finland , en son och en dotter lämnades som hundvakt. Då hade några småungar hjälpts åt (vi har en jättetung grind) att öppna grinden och alla (ja jag har många hundar ;-) ) hundarna stack ut. Dottern och sonen fick in nästan alla på bara ngn minut. Utom lilla Rakel (griffon) Hon var försvunnen en månad. Gissa om vi sökte henne och hur jag vakade om nätterna och grät i förtvivlan. Hade jag fått tag på ungarna hade jag nog gjort mig olycklig på dem.

2009-09-26 @ 16:43:23
URL: http://aspbackarnasblogg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0