Kennelkonsulenter på besök!


Idag fick jag ett välkommet besök av Kerstin Forsberg och UllaBritta Ideryd, kennelkonsulenter i Norrbotten.
Det känns bra och inspirerande att få visa, berätta hur man tänker och få fråga om det man funderar på.
Jag har faktiskt bett Kerstin att komma, för att vara säker på att inga brister i hundhållningen försigår, utan att man tänker på det. Ibland kan aningslöshet och bristande kunskap, göra att man som uppfödare inte håller måttet.
Men jag hade ingenting att oroa mig för, ingenting att åtgärda och protokoll över besöket skickas nu till SSK.
Och snart är det uppfödarutbildning i Umeå, så efter det kanske man känner sig lite mer rustad för att ha sin första kull. Kunskap och erfarenhet ska ju gå hand i hand....och man blir nog aldrig fullärd!
Jag hoppas att så småningom ha en verksamhet som ger 1-2 kullar/år. Eftersom vi har våra hundar som familjemedlemmar är det svårt att ha särskilt många djur, ett par, tre till kommer att räcka!
Nu ser jag fram emot Luias första kull!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0