Nu har vi fått separera valp och löptik....

Lucia löper och Elmer är snart könsmogen- vilket märks....
Till veckan är det parningsdax för Lucia och höglöpen närmar sig med stormsteg!
Lucia och Elsa har fått flytta in i hundrummet i garaget och det är en omställning för oss alla.
Elmer är så förtjust i Lucia även när hon inte löper, så han saknar hennes närhet och alla trevliga lekar de brukar ha för sig. Elmer tröstade sig med att gräva ner sig i min nya planteringslåda....som ska föreställa valpsäker då den har höga kanter...valpsäker för väldigt små valpar kanske....
Mindra som inte alls är dräktig, låtsas som ingenting och försöker få oss att tro att hon verkligen behöver lite extra omsorg och fjäsk, särskilt med maten....men nu är det slut på alla fördelar!
Det har varit en regnig dag idag och Elmer som inte tycker om att bli våt på ryggen, medan han blöter ner gräsmattan, föredrar att göra sina behov inomhus! Lite bevärligt, men det går över....
Sonsonen bor hos oss just nu och får sin svininfluensa omskött och medan Alvedonet verkade fixade han till min hemsida....så finns det inte så många fel kvar, längre!
Denna influesa har gett mig en ledig helg hemma- jag har fått ställa in en Stockholmsresa för smittoriskens skull. Skulle ha besökt min gamla mamma över helgen, men det får vänta till en annan gång....(en sk. sjukdomsvinst!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0