Paras eller inte paras - det är frågan!?

Lucia har nu varit hos Pumba i tre dagar och ännu har det inte blivit någon "godkänd" parning!
Jag har hunnit tappa modet många gånger vid det här laget och i mina missmodiga tankar hunnit lägga ner min kennelverksamhet innan den ens tagit fart....men så ringer Kerstin och ger mig hopp igen!
Det verkar som om hon/Lucia kom dit nog så tidigt- Men hellre ett par dagar för tidigt än två dagar för sent/ vilket vi också provat....
Nu får Lucia stanna hos Kerstin tills Pumba inte vill längre- han är tydligen duktig på att veta när det är rätt tid. Det är verkligen svårt att veta när det är de rätta dagarna, eftersom alla hundar är lite olika och mina två tikar som är i parningsåldrar, fungerar väldigt olika. Mindra är snabbt i fas och Lucia tycks vara långsam....
Nu har jag förmånen att bo nära den hund jag parar med, men tänk om jag skulle åka längre bort! Då blev det nödvädigt med blodprov, för att veta när man måste iväg.....
Nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa; att Lucia blir ordentligt dräktig med många fina valpar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0