Elmers första utställning; i Skellefteå den 24/4 2010.



Domare var: Robert Payne, kennel Catemmsal, England. Elmer fick en 2:a.
Detta pga inkorrekt bett och att han är lite väl trång fram och bak.... i övrigt fick han väldigt fina omdömen; Excellent ....shape. Very nice deep stop. Very good lenght of neck. Upright in sholder. Moved in a level topline.
Det är inte lätt att läsa ett omdöme pga handstilen...men ungefär så har jag tolkat det hela. Lite besviken är jag förstås, men inte helt nedslagen; bettet är inte färdigt (han har haft underbett och har nu tångbett) och Elmer är väldigt smal och spenslig ännu, så det kan hända att han inte är så trång senare när han byggt mer kropp!? Åtminsånde hoppas jag det=) Elmer skötte sig jättebra och det kommer lite bilder från utställningen senare, så får ni se själva! På bilden ovan är Elmer 5 månader.....

Kommentarer
Postat av: Marielle

Han ser så fin ut Elmer! En klok människa sa till mig en gång att man måste gå på minst 4 off. utställningar och sedan ta det bästa från kritikerna - då först har du en bedömning av din hund. Brukar tänka på det ibland!

2010-04-24 @ 23:42:40
URL: http://www.milljas.se
Postat av: Helén och tjejerna

Hej Karin mfl.



Vill tacka så mycket för igår, och lånet av stolarna.. tuusen tack.

Han är ju jättefin Elmer.. å han kommer igen, de gör han.. då han vuxit på sig mer.

Bilderna från utställningen kommer så fort jag sammanställt allt.. har inte hunnit å så än, men jag lovar å skicka dom fortast möjligt.



Krama Elmer och de andra, ha det bra.. kram Helén och tjejerna.

2010-04-25 @ 13:41:11
URL: http://helanshala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0