Det är vinter nu!



Landskapet, husen, bilarna...ja, allt är inbäddat i snö och kyla, men inne har vi det varmt!
Det var ett tag sedan jag skrev, och det beror inte på att inget har hänt, utan tvärtom.
Vi har haft stugan full av barn och barnbarn över jul och fram till nyår. Sedan tog födelsedagsfirande vid och efter det började jobbet med full fart samtidigt som maken haft en tid av mycket resande i sitt jobb. I veckan har han bara sovit hemma en natt!
Alla hundarna mår bra och vi väntar nu på att Mindra ska börja visa tecken på att börja löpa. Efter det borde också Lucia visa tecken på samma sak:)
Elmer och Börje busar och leker sin vakna tid, så det bara yr omkring dem...nu är det ingen ide´att ha mattor eller alltför fint i huset...och alldeles nyss har dottern blivit upprörd över söndertuggade läxpapper!
När det varit som kallast så har Börje tyckt att det varit skönast att göra sina tyngre behov inomhus, kissa går fort och lätt att göra ute.....så han blir rumsren lite senare än Elmer som levde utomhus hela sommaren, som liten valp.
Men de växer och utvecklas positvt...även om de ibland är nog så vilda och busiga! De behöver lite bättre utetemperatur, så att de kan göra av med mer energi utomhus.
Jag har fått en ny och fin kamera i födelsedags-present, som nog ska synas här så småningom! Men jag behöver lite "arbetsro" när jag lär mig.....och det har varit för lite av den varan än!
Året har börjat bra och jag ser fram emot ett spännande hundår med utställningar för killarna och valpar med tjejerna! Vi får väl hoppas på det bästa detta år!
För egen del jobbar jag bara 75% detta år- och det innebär att jag har en veckas ledighet/månad! Gissa om det kommer att kännas bra!?
Nu vill jag önska er alla hundintresserade vänner ett riktigt gott och lyckosamt år!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Karin,



Kul att ditt år har börjat bra !



Jag har bokat in ett besök till vet i öjebyn

mån 8/3 det är Nala som ska på sin spännande 4 års kontroll, är du ledig den dagen ?

Skulle kunna komma förbi hos dig...



Kram så länge //Annika.

2010-01-16 @ 13:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0