Börje söker ett nytt hem!


Börje är ett år gammal och ska inte gå i avel, hos mig.
Han är en otroligt rolig, pigg och tillgiven kille som jag unnar ett inspirerande och roligt liv...i en familj som gillar att vara ute i skog och mark, som gärna vill köra spår, agility eller dylikt.
Börje har hjärta, ögon och patella UA, han har ett EU-pass och är bl.a rabiesvaccinerad. Han har provat på utställningsringen några gånger och fått omdömet 1:a och 2:a ungefär varannan gång. Han är mao en bra hund i domarnas ögon, men långt ifrån en Champion....däremot är han oerhört social, kattvan, barnälskare, lyhörd, lättränad och arbetsvillig.
Varför behåller jag då inte denna fantastiska hund, kan man undra!?
Han har lite svagheter exteriört som inte passar mina tikar....jag vill mao inte förstärka vissa drag!
Börje har lite för lite vinklade bakben/ ser lite för rakbent ut. Han är lite högbent....och lite för nätt över huvud och nos.
Som uppfödare är det en orsak till omplacering, när man vill sina djurs bästa. Börje är lätt att placera om, han älskar alla som älskar honom.....och av kärlek vill jag ge honom en ny familj.......och kanske är det du!?
Är du intresserad av en ganska lydig, rumsren, frisk och underbar hund; hör av dig......

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nejmen fy så typiskt!

Min fd. tilltänkta trädgårdspartner!



Ha ha, nä skämt och sido detta är Anna-Lena från Ersnäs som är här och kikar igen.

Förstår att det inte gick så bra hos de som skulle försöka förut, tänk om jag hade vetat!

Kanske jag hade varit rätta matten åt honom.



Efter det att mina drömmar om Börje grusades då så blev jag akut valpsugen, så nu har jag en Max här istället. Han är iof även han en liten trädgårdsmästare:o) Och naturligtvis världens finaste voffsing!

Lycka till med valpar nu och hälsa Börje ;o)



Hälsningar Anna-Lena

2010-10-12 @ 14:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0