För alla som funderar....

När det gäller Lucias dräktighet så ligger det så;
Att jag skickat iväg henne på parning och vad vi vet skedde ingen parning, då Lucia först nekade tillträde och senare när hon bjöd in, så var hanen ointresserad! Det kan ju ändå finnas en mikroskopisk möjlighet att det blivit en parning utan häng, som mer skulle likna ett försök till parning....men ingen har sett något sådant försök!
Efter en veckas försök i olika situationer gav vi upp och tog tik och hane till veterinär, för att kolla vad som var fel....då uppdagades att Lucia hade en infektion i underlivet som gjorde att alla parningsförsök upphörde och en antibiotikakur sattes in i stället! Då sa veterinären att det dessutom var nog så sent för parning!
Jag tyckte inte att det gjorde så mycket...Lucia hade haft en kull för ett halvår sedan, och före det har hon gått tom ett par, tre gånger. Vi skulle försöka igen, nästa gång! Allt med valpar och parning fick vila...och det var helt OK.
Men, för en vecka sedan upptäcker jag att Lucia blivit ovanligt tjock och ser att det ser ut som en dräktighet!!!!
I fredags var jag till veterinär och fick det konstaterat! Både via ultraljud och rönten som visade att de var ca 40 dagar gamla.... När man då räknar bakåt så har detta hänt runt den tid, som Lucia kom tillbaka hem! Antingen straxt innan eller straxt efter!
Veterinären tror att det hänt innan hon kom hem; dvs att det är den tänkte hanen som är pappa! Ägaren till den hanen tror inte det, eftersom hundarna inte visat något intresse av varandra!
I vårt hus finns det en hane man skulle kunna misstänka, och efter att ha pratat med alla familjemedlemmar visar det sig att Elmer nog har haft chansen- av misstag!
För att göra en lång historia kort, vill jag bara tala om att jag naturligtvis ska göra exakt som SKK säger när det handlar om detta! Via DNA kommer det att bli helt klart vilken av hundarna som är skyldig.....om någon har mer frågor eller funderingar runt detta, går det bra att höra av sig.
Jag vet att sånt här händer ibland, vilket är olyckligt- och jag vet att det mörkas mycket runt dessa frågor....men jag kör med öppna kort och kan bara säga att jag skulle tacka Gud om det blir tricolorvalpar, för då vet ialla fall jag vem som är pappan! Sedan får ni alla ursäkta att jag inte tycker att detta är den värsta händelsen i världen just nu!
Med vänliga hälsningar Karin Sandlund.

Kommentarer
Postat av: Anna Freddie Bilbo

Jag tycker att du gör helt rätt och att det är jätte roligt att du är öppen med "olyckan" eftersom det lär oss andra som inte är uppfödare :)

Självklart är det ingen större fara eftersom ni hade planerat valpar och det är ju faktiskt renrasiga små busar som kommer även om det är en tjuvparning. Vilket man inte vet.

Jag personligen har lite svårt att se hur du annars kunde ha handlat i denna situation.

Spännande att se vad som kommer(ut)och vi håller tummarna för små söta välskapta friska busar :)

2011-04-17 @ 09:52:43
URL: http://svanstippen.blogspot.com
Postat av: Helena Arvidsson

Det bästa i allt detta är väl ändå att Lucia ÄR dräktig. Hoppas allt gåt bra och att hon föder lika fina valpar som sist ;)

Vi är så lyckligt lottade som fick vår Billy,vi älskar han! Lycka till!

2011-04-20 @ 22:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0