Lucia väntar valpar den 1 maj!


Nu har vi kollat hos veterinären och på ultraljudet syntes 4-5 valpar! Jag tror det blir fler, med tanke på magens storlek! Valparna såg friska och pigga ut enligt veterinären och är nu ca. 40 dagar gamla! Det blev inte så bra bild på röntgen eftersom de var för unga. Om några dygn har de mineraliserats så att de syns på röntgenbilderna, men nu nöjer jag mig! Mest trolig fader är vår egen Elmer, Vouges Roulette, som har godkända intyg för ögon, patella och hjärta/ allt UA. Valparna får en fin stamtavla och kan bli hur fina som helst:-) Tyvärr var Elmer underårig när parning skedde! Vi hade sett ut en annan hane men det klickade inte, utan Lucia väntade på rätt tillfälle med sin personliga favorit! Det är mao en tjuvparning, vilket inte är så kul- för nu blir det Avelsförbud på valparna i 4 år! Men å andra sidan har Lucia inte fått valpar förrän efter 4 års ålder! Så försent är det ju inte......

Kommentarer
Postat av: Leja

Vad roligt att Lucia får sina valpar till slut!

Kanske mindre roligt att det var en tjuvparning, men det är ju sådant som händer. Som tur var är det ju en fin pappa i alla fall :)



Lycka till med valparna!

2011-04-15 @ 16:14:18
URL: http://lejas.se
Postat av: Lotta

Vadå äntligen? Lucia hade väl 5 valpar på förra löpet? Är du säker på pappan kan det inte vara någon annan?

2011-04-15 @ 19:25:14
Postat av: Leja

Jag fick för mig att Lucia gått tom efter ett eller två försök? Men jag kanske kom ihåg fel eller blandade ihop det.

2011-04-15 @ 22:30:09
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0