Det blir inga valpar efter Mindra!

Har idag varit till veterinären och tagit ultraljud på Mindra för att bekräfta det jag redan visste; Mindra kunde inte behålla de embryon som troligen fanns!
Hon visade alla tecken på dräktighet de tre första veckorna efter parning...men sedan hände något och alla tecken var borta.... för tredje eller fjärde gången!
Man kan tänka att jag ser det jag vill se och att det bara är önsketänkande från min sida att hon blir dräktig.....men åtminstånde en gång finns bevis i form av ultraljud som visade att det fanns en valp!
Denna hund kan jag utan och innan, hon har varit en kardborre på mig i 4 1/2 år och inget undgår mitt öga...Hon har inga problem med att bli dräktig- problemet sitter inte där!
Själv misstänker jag att det har med hormoner att göra och veterinären säger inte emot....hon vill gärna undersöka detta mystiska fall mer vid nästa löp! Vi får väl se, hur det känns då!?
Själv räknar jag nu bort Mindra som avelstik och det skulle bara vara en bonus om det år att få henne att bära fram någon valp! Vi kan ju låta Elmer och Mindra "bo ihop" under nästa löp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0