Lucia fick sex valpar; fyra tikar och två hanar! Alla blenheim....


I natt 02.10 föddes den första valpen; en söt liten hane på 220 gr. Sedan väntade vi, och väntade, och väntade....men inga fler valpar föddes under natten! Värkarbetet avtog och Lucia flämtade uppgivet, allt tröttare ju mer tiden led. Klockan 8 på morgonen for jag till veterinären, ganska orolig....och där blev hon först röntgad och det upptäcktes fem valpar till! Eftersom valparna låg långt ner i magen och Lucia var så trött bestämde vi att det fick bli ett snitt, för att varken riskera hundmammans eller valparnas liv. Operationen gick bra och alla valpar var välskapade och fina. Nu ligger Lucia och valparna i "Valprummet" där det pips alldeles fantastiskt emellanåt. Lucia sover, trött efter operation och nattens prövningar! Hon har ockå fått Kalcium i dropp för att stärka upp henne. Jag hade tänkt lägga ut dagsfärska bilder på små-puppisarna, men kamera och dator vägrar samarbeta med mig just nu! Bilder kommer! Med all trolighet är det vår egen Elmer som är pappa till dessa småttingar! Gå gärna in på hemsidan och titta på Elmer, en fantastiskt söt och vänlig Cavalierpojke! Dessutom ganska företagsam när han får chansen.

Kommentarer
Postat av: Helena Arvidsson

Grattis till de små valparna!

Pussa goa Lucia från mig och Elvis.

Lycka till!

2011-05-02 @ 17:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0